Remote hands
Vi hjelper deg
Vi tilbyr praktisk og teknisk kompetanse i de tilfeller man mangler egne ressurser for å gjennomføre oppgaver i datasenteret. De aller fleste oppgaver kan settes bort og kan inngå som en del av SLA.
Vi erfarer at kundens egne resurser med fordel kan benytte tid på andre prioriterte oppgaver.
Varemottak
Varer tas imot og kunde varsles om mottak. Varene kontrolleres for skader og avvik registreres og meldes.
Plassering
Varer plasseres på angitt plass, på mellomlager eller direkte i datasenteret
Utpakking
Varer pakkes ut og emballasje leveres til gjenvinning
Innmontering i rack
Det kan avtales at hw installeres i rackene på avtalte rack-plasser og at enheter kables med avtalt patching
Merking
Dersom det er ønskelig med merking av utstyr og kabling, gjennomføres det i et avtalt system
Oppstart av utstyr
Utstyr kan startes opp iht. kundespesifikasjon, dette vil ikke inkludere applikasjonsdrift, men fysisk igangsetting og at kunden deretter overtar den praktiske, daglige driften.
Kabling av strøm og nettverk
PDUer monteres og nettverk kables fra de respektive meet-me-rooms, mellom kommunikasjonsrack og driftsløsningene.
Oppgradering av utstyr
Innmontering av minne og disker, erstatning av defekte enheter.
Bistand med avhending av utrangert utstyr
Fortrinnsvis til gjenbruk som en del av den sirkulære økonomi. Dernest til forsvarlig gjenvinning, dersom løsningen er ødelagt eller av annen årsak er ubrukelig.
Termofotografering
Tidvis kan det være ekstraordinære behov for å avsjekke varmeproblematikk, i disse tilfeller bil vi bl.a. benytte termofotografering.
Datadestruksjon
Dersom kunde ønsker bistand med destruksjon av data, bistår vi det med anerkjente og forskriftsmessige metodikker, noe som også vil inngå i SLA mellom partene.